Educatie
Naast de reguliere lessen biedt ons team, dat bestaat uit 13 geschoolde zang-, dans- en dramadocenten, ook educatieve projecten aan.
Hulp bij musicals
Voer jij een musical op met je klas en kan je wel wat extra hulp gebruiken? Dat is geen probleem. Wij kunnen je groep van alles leren over theater, zodat de musical een écht succes wordt.
Theatervoorstellingen op scholen
Vanuit de Jeugdtheaterschool hebben wij een aantal voorstellingen gemaakt die wij op scholen, in de klas of in het theater voor uw leerlingen kunnen spelen. Deze voorstellingen gaan over onderwerpen als cultuur, vooroordelen, identiteit en keuzes maken. Een van de voorstellingen die wij aanbieden is Grijs Gebied, een persoonlijke en muzikale voorstelling over de zoektocht hoe je huidskleur je identiteit bepaald, gespeeld door Marcos Valster Da Costa Ferreira. Hij speelt ook een andere voorstelling die we aanbieden, namelijk, voetstuk, een voorstelling over de zoektocht naar herkenning.
Dramalessen voor docenten
Wij bieden niet alleen toneel les op scholen voor kinderen en jongeren. Als docent is het ook mogelijk om met ons toneel te leren spelen!
Theater op maat
Heb je iets heel anders in je hoofd dan bovenstaande opties? Misschien een teambuildingsdag, afscheid van een collega of met de hele school aan een voorstelling werken of iets anders wat gerelateerd is aan theater. Wij bieden Theater op maat en denken graag met je mee over de mogelijkheden!
Pestproject
Binnen een groep kan je je soms buitengesloten voelen of het gevoel hebben dat je niet jezelf kan zijn. Met het pestproject besteden wij aandacht aan de groepsdynamische processen in een groep en we hebben het over hoe je met elkaar omgaat.
Bij het Pestproject komt er een drama-docent langs op school. De klas krijgt eerst een filmpje waarin verschillende vormen van pestgedrag worden gespeeld. Daarna gaan we met de klas in gesprek over de film. Vervolgens leren de leerlingen van alles over lichaamstaal aan de hand van theateroefeningen. Het Pestproject wordt afgesloten met een theateropdracht, in kleine groepjes maken de leerlingen scenes gebaseerd op hun eigen ervaringen met pesten.